اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

لزوم همکاری شهرداری و خیرین برای ساخت همراه‌سرای بیمارستانی

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) تهران گفت: شهرداری تهران همراه‌سرایی را در خارج از بیمارستان ایجاد کرده که تا حدودی پاسخگوی اسکان تعدادی از همراهان بیماران است اما لازم است خیرین و شهرداری اقدام دیگری برای ساخت همراه‌سرا انجام دهند.

لزوم همکاری شهرداری و خیرین برای ساخت همراه‌سرای بیمارستانی

خسرو صادق‌نیت رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به گلایه‌های بیماران درخصوص نبود همراه‌سرا برای اسکانت همراهان بیمار در بیمارستان توضیح داد: بیش از 50 درصد از مراجعان  این بیمارستان بیمارانی هستند که از شهرهای اطراف تهران یا شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند. به طور مثال با حجم قابل توجهی از بیمارانی مواجه هستیم که از شرق و غرب کشور به این بیمارستان برای درمان مراجعه کرده و اغلب آنها با بیماری‌های سخت مواجه هستند که از سوی پزشک معالج خود به این بیمارستان ارجاع داده می‌‌شوند. 

صادق‌نیت ادامه داد: اغلب این بیماران در زمان مراجعه به همراه بستگان خود به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند و از ‌آنجا که ساختار مناسبی برای اسکان همراهان بیمار در نظر گرفته نشده است این افراد با مشکل و سرگردانی مواجه می‌شوند. 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در پاسخ به این پرسش که آیا این بیمارستان قصد ایجاد همراه‌سرا برای همراهان بیمار را دارد، اظهار داشت: شهرداری تهرانهمراه‌سرایی را در خارج از بیمارستان ایجاد کرده است که تا حدودی پاسخگوی اسکان تعدادی از همراهان بیماران است اما لازم است خیرین و شهرداری اقدام دیگری برای ساخت همراه‌سرا انجام دهند. هرچند که برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده است. 

وی در پایان تأکید کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) 1500 تخت بیمارستانی داریم که همین موضوع سبب مراجعه حجم وسیعی از بیماران و سرگردانی همراهان آنها به دلیل نبود همراه‌سرای مناسب شده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول